مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23029 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

چون پدرم خودراي و بداخلاق است، درخانواده دچار مشكلات عديده و مبتلابه فشارهاي روحي و رواني هستم ؟چه كنم؟
در ميان گذاشتن مشكلات با افراد ذي صلاح و مشورت با آنان كاري خردمندانه و شايسته است كه گذشته از آثار گران قدر آن تأثير بسزايي در خالي شدن انسان از ناراحتي ها و آسودگي روان دارد. البته در راهنمايي خواستن از ديگران نبايد انتظار معجزه داشت. بلكه بايد به چاره جويي پرداخت و با برنامه ريزي صحيح و اصولي مشكل را حل نمود كه هيچ مشكلي لاينحل نيست. آنچه كه مورد نياز است شناخت صحيح مشكل و سپس راه حل درست براي بر طرف كردن آن است. بدون ترديد معضل شما نيز راه حلي دارد. در خانواده شما آنچه پيرامون آن مطرح كرده ايد چند محور قابل بررسي و گفت و گوست: 1- تحليل رفتار پدر و ديگر اعضاي خانواده. 2- وظيفه شما در قبال پدر و ديگر اعضاي خانواده. در قسمت اول ترديدي نيست كه رفتار شما رفتاري غير اصولي و غير اخلاقي است كه عمدتا ريشه در تربيت خانوادگي سطح فرهنگ و قشر اجتماعي و اطرافيان دارد... با اين شرايط تغيير دادن شخصيت پدر كاري مشكل اما شدني است. از بين عوامل رفتاري پدر مسلما نحوه برخورد اعضاي خانواده عاملي موءثر است و افراد خانواده مي توانند با تغيير آن تحولي نسبي در شخصيت پدر ايجاد نمايند. شما اگر با ديگر اعضاي خانواده جلسه اي مشترك ترتيب داده وبه تحليل دقيق رفتارها بپردازيد خواهيد توانست با به كارگيري روشي سنجيده و هماهنگ رفتار پدر را تغيير دهيد. البته موفقيت دراين كار بستگي كامل به تصميم وعزم همه اعضاي خانواده دارد. شما اين گونه فرض كنيد كه تمامي افراد از صبح فردا در برخورد با پدر چهره اي بشاش داشته باشند به او سلام كرده و گرم بگيرند و براي او شخصيت قائل شوند. بااستمرار اين وضعيت مسلما رفتار او نيز عوض خواهد شد. شما مي توانيد با رهبري اين جريان اين طرح را آزمايش كنيد و مارا نيز در جريان نتيجه و پيشرفت خود قرار دهيد. اما قسمت دوم : ترديدي نيست كه فرزند وظايفي در برابر پدر و مادر خود دارد. هر چند كه آنان نتوانند كاملا به وظايف خود عمل نمايند. خداوند بزرگ در قرآن مجيد بارها آدمي را به احسان به پدر و مادر خود فرمان داده و از آزار به آنان برحذر داشته است. بنابراين تا سر حد امكان بايد رفتار با پدر و مادر رفتاري مهربانانه وملاطفت آميز باشد. پدر نيز موظف به تأمين نفقه فرزندان خود در حد متعارف است. اكنون شما بايد با حفظ اين اصل سعي در اصلاح رفتار پدر داشته باشيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.